Pengar.

Tanken på pengar gör mig glad. Eller egentligen tanken på mycket pengar..
Hade man haft sisådär 1 mille eller nåt så hade livet varit mycket roligare och betydligt enklare.
Tänk vilka möjligheter:
I förrgår var mina Mapex Black on Black ute på vift igen. Dom fraktades med bil hela vägen från replokalen till Kulturenshus:O Det måste ha varit spännande för dom. Mest med tanke på att jag inte haft råd att köpa cases åt dom.. PENGAR!
När dom var framme så pillade jag ihop alla trummorna och började småstämma dom lite, bara för att..
Soundcheck gick fort av lite olika anledningar:
1. Vi fick väldigt bråttom eftersom att jag sov för länge och fraktandet tog längre tid än planerat.
2. Ljudteknikern visste vad jag ville att trummorna skulle låta som, (monster).
3. Skinnen på pukorna (Evans EC2) är de ultimata skinnen för er som inte är bög & spelar jazz.
För att utveckla lite grann så kan jag väl beskriva ljudet..
Mycket spänt skinn = Mycket ton
Mindre spänt skinn = Jordbävning!
De svarta ringarna ute vid kanterna är aluminium om jag inte minns fel. ooh, spännande!:)
Jag kör som sagt på ett Mapex Black on Black kit som är ett dubbelkaggat set med 4 hängpukor och en golvpuka.
Detta trumset ser koolare ut än vad det är bra, tyvärr. Om jag bara hade haft lite PENGAR.
Inte mitt där på bilden men det är ett sånt iaf!
Jag har plockat bort 8", 10", 13" pukorna och en kagge.
Har alltså nu en kagge, en häng och en golv.. Med EC2 huvven.
"Cymbals is the new black" har man hört va?
Köpte Zildjian ZHT 14"hats, 20"ride o 16"crash för typ två år sen om jag minns rätt.
riktigt bra ljud i den crashen faktiskt.. inte så mycket mer bra att säga om resten.
Crashen gick sönder efter nån månad, riden låter väldigt konstigt och detsamma gäller hatsen.
Jag testade även ZHTs 8" & 10" splashar.. Grymt ljud, verkligen.. synd att dom gick sönder efter nån månad bara.
Kom över ZHTs 14" china häromdan också! den lät inte alls. Eller jo! lite grann, fast inge bra.
Det enda som är bra med Zildjians ZHT serie är 16" chinan! Den håller fortfarande och skär igenom allt! inte för hög pitch, inte för låg pitch. Bra jobb där, Zildjian! Synd att allt var så jävla dyrt bara.
Efter att ha spenderat alla mina pengar på dessa började jag fundera på Sabians AAX serie.
20" Studio Crash, AWESOME!
10" & 12" Splashar, AWESOME!
Har även en 18" Crash från deras XS serie.. den har fanimig hållit i hundra år.. om inte mer!
Jag är väldigt obekant med övriga cymbaltillverkare men har en lånad Paiste 18" Signature China på vänsterarmen som dånar på precis som den ska!
Mellan bena' står en virvel från Mapex relativt nysläppta serie, Black Panther snare drums.
14"X6,5" handhammrad i Kanada. Mina damer och herrar.. Sledgehammer!:
Och där tog pengarna slut..
För typ tre dagar sen gick mina Mapex P500TW (tror jag) sönder.. fjädern för vänstra klubban sprättade rakt in i väggen:/ jajja! tänkte jag. jag har ju ändå den lånade Iron Cobran kvar lixom!
Idag när jag skulle polera lite medans allt ändå var isärplockat efter utflykten häromdan upptäckte jag att kopplingen mellan högra foten och mellanpinnen saknades..
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till nu.
Så fort jag får PENGAR kikar jag på Mapex Falcon eller Nya Iron Cobras med vikter och hela kittet! Surt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0