Effektcymbaler och programmering

Jag var inne på Luleå Musik/Hagströms idag och skulle få dubbelpedalerna fixade.
Den delen jag ville ha kostade 600 spänn och hela pinnen mellan pedalerna kostade 800.. :O.
Jajja, vad fan gör man?
Åkte hem o hämtade Mapexpedalerna istället.. att byta fjädern på dom kostade mig 50 kr.
Känns lite surt att byta ner sig från iron cobra till mapexarna.
Satt o provkörde dom nyss efter en timmes putsande och polerande. Funkar helt ok!

Fick även med mig en East 12" China från affären. Tänkte att det kunde vara kul att testa en liten jävel. 300 spänn är väl inget att bråka om va?

Välspenderade pengar kan jag ju bara säga!
18" och 20" är ju skitfeta och så, men helt värdelösa som markeringscymbaler när man jämför med lillen asså!:)
kulkul!
Funderar på en sån där zil-bell också, bara för att chinan funkade så bra. Effektcymbaler kanske inte är så dumt iaf?;P
Köpte tre st quicklocks till stativen också. Användbara som fan!

Får se hur länge dom håller bara. Förhoppningsvis i närmare 100 år.

Att programmera trummor är fan riktigt bra. Har börjat skriva låtar så itsället för att trumma till färdiga gitarrer.
Jag skriver trummor till en hel låt.. "här, skriv gitarr till detta!"
Skitsmart. Det öppnar ett helt nytt tänk, typ. Eller snarare att man ser på en skärm hur man tänker.
Dessutom är låten lättare att lära sig sen eftersom att man själv skrivit den;)
Aaa, koolt.

Herrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0